EAT MOVE SLEEP bingo

Skrevet av:
Jan Trygve Pedersen
Publisert:
08.04.2021

Vi arrangerer i år som i fjor en EAT MOVE SLEEP bingo.

Print ut bingoen og fullfør hele brettet. De tre første som melder inn gjennomført EAT MOVE SLEEP bingo får en liten overraskelse fra BAMA.

Under kan dere finne gode EAT MOVE SLEEP tips. 

Tips til mat og drikke:

Hold på måltidsrytmen og spis til de samme tidene som om du var på jobb eller skole.  

Barn og unge bør spise sunt og regelmessig. Spis regnbuen hver dag! Et godt sted å starte, er å spise 5 porsjoner frukt, bær og grønnsaker om dagen. 

 

Tips til øvelser man kan gjøre inne eller ute i hagen: 

  • Øv på fotballferdigheter som å nikke, trikse, demping, eller innkast. 
  • Sett opp hinder hjemme og øv på finter og retningsforandringer. 
  • Øv på keeperferdigheter som å slenge deg etter ballen, for eksempel i sengen. 
  • Bruk egen kroppsvekt: ta push-ups, spensthopp, eller stå i planke og trill ball til en vegg 

 

Tips til søvn:

  • Hold på rutinene, så legg deg til samme tid hver kveld, og stå opp til samme tid hver morgen.
  • Unngår å sove på dagtid, utfør heller noen aktivitetsøvelser hvis du blir trøtt.
  • Unngår bruk av pc og mobil på senga.
  • Ingen Likes etter leggetid.  
    EMS Bingo

Generalsponsor

Samarbeidspartnere